Sunday, October 18, 2009

tein löydöksiä vanhoista runovihoistani

Muistaisitko sä vielä vuosien jälkeenkin
Että minä silitin sut uneen iltaisin
Että mä rakastin sua enemmän
Kuin Jumala on koskaan rakastanut maailmaa

Sinä jäit juuri sille kohdalle jossa maailmat kohtasivat
Ja jäit katsomaan ohilipuvia päiviä taivaanrantaa vasten
Kuin et saisi niistä kiinni
Sataviisikymmentä purppurapurjeista laivaa

Sinussa oli monta syytä enemmän kuin minussa ikinä
Kaikessa siinä surrealistisuudessa, mitä minä olisin valmis nimittämään totuudeksi
Kirjoita se minulle, minä pyydän kauniisti

Loppujen lopuksi maailmat jättivät sinut keskelle muovimattoa
Josta oli liiankin helppo pyyhkiä pois
Jopa murheen likaisenharmaat jäljet

Välillä tunsin, että sinun mielesi oli lian liukastamassa maassa
Odottamassa löytäjää joka saisi myös pitää

Hän oli nainen korkeissa koroissa
se, jolla oli rakkautta tuntemattomilta miehiltä enemmän
kuin taivas olisi hennonnut antaa
Hamettakaan ei ollut säädyllisyyksien mukaan
savuava marlboro huolellisesti lakattujen kynsien välissä

Heihei
Hyvää matkaa

En nosta käsiä
En vilkuta sinulle

Mene pois ja hae Saksasta
Kultakiharainen tyttö,
Joka nauraa kun kutitat sen napaa

Joka nauraa

Heihei
Älä käänny enää takaisin
kasvosi ovat kuitenkin näkemisen arvoiset
enkä minä tosiaan ole sen arvoinen

No comments:

Post a Comment